رئیس بانک

سخنگوی دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی، ذبیح الله خداییان اعلام کرد که ولی‌الله، رئیس بانک مرکزی ایران به اتهام فساد، اهمال و سوءمدیریت به ۱۰ در زندان محکوم شد.

خدائیان اظهار داشت که محکومیت رئیس بانک مرکزی “ولی‌الله”، معاونت ارزی بانک “احمد عراقچی”، مشاور سابق رئیس بانک “میثم خدائی” و مدیر بین المللی همین بانک “رسول سجاد” تعویق شد به علت مرگ قاضی مسئول این پرونده است.

به گفته سخنگوی دادگاه دیروز، شنبه ۲۴ مهر، عراقچی به ۸ سال زندان، رسول سجاد به ۱۳ سال، و میثم خدائی به ۵ سال زندان محکوم شدند.

وی اضافه کرد که متهمان این پرونده به اتهام فساد و فروش ۱۶۰ میلیون دلار و ۲۰ میلیون یورو به صورت غیر قانونی متهم شده اند.

شایان ذکر است که احمد زرگر، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران و مسئول این پرونده، در ماه گذشته جان خود را از دست داد، و آن وقت اطلاعات در مورد رئیس جدید دادگاه ارائه نشده است.

سخنگوی دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی در مورد محکومیت فرشاد حیدری، معاون سابق بانک و رئیس بانک ملی ایران و یکی از متهمان این پرونده، خبر نداد.

از سوی دیگر، احمد عراقچی در مرداد ۹۷ گفت که خود و سایر متهمان بنابر دستورهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، شورای عالی امنیت ملی کشور، رئیس جمهور و به تایید رئیس کل بانک مرکزی این ارزها را در بازار توزیع کردند.