دادگاه مردمی آبان
پخش زنده دادگاه مردمی آبان؛ بیش از ۲۰۰ معترض در ۴۸ ساعت اول بعد از قطع اینترنت کشته شدند

بیش از ۲۰۰ معترض در ۴۸ ساعت اول بعد از قطع اینترنت کشته شدند؛ دروری دایک، عضو هیات دادستانی دادگاه بین‌المللی مردمی آبان: مقامات ایرانی نقش مهمی در قطع اینترنت داشتند. بیش از ۲۰۰ معترض در ۴۸ ساعت اول پس از قطع اینترنت کشته شدند

 بیش از ۲۰۰ معترض در ۴۸ ساعت اول بعد از قطع اینترنت کشته شدند

 بیش از ۲۰۰ نفر از معترضان در ۴۸ ساعت اول پس از قطع اینترنت کشته شدند

مقام‌های جمهوری اسلامی در دادگاه حاضر نشدند!

اولین روز دادگاه بین المللی مردمی در آبان ماه، رسیدگی به کشتار و سرکوب اعتراضات سراسری سال ۹۸ را آغاز کرد، اما مقامات جمهوری اسلامی به نامه درخواست حضور در این دادگاه پاسخی ندادند و در آن حضور نداشتند.

حمید صبی، یکی از اعضای دادسرای دادگاه بین‌المللی مردمی آبان، روز چهارشنبه ۱۹ آبان گفت که نامه‌ای به سفارت ایران در لندن ارسال شده و از همه متهمان خواسته شده که خود یا وکلای خود در دادگاه حاضر شوند،‌ ولی پاسخی ندادند.

وی درباره مسئولیت مسئولان جمهوری اسلامی در سرکوب اعتراضات گفت: تمامی مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران باید به تایید رهبر جمهوری اسلامی برسد و سرکوب تظاهرکنندگان با سلاح های کشنده بدون تایید علی خامنه‌ای امکان‌پذیر نبود.

یکی از اعضای دفتر دادستانی اعلام کرد که تعداد کشته شدگان اعتراضات آبان ماه بسیار بیشتر از رقم اعلام شده رسمی است.

وزیر کشور سابق جمهوری اسلامی تعداد کشته شدگان را بین ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر اعلام کرده بود، در حالی که رویترز به نقل از منابع وزارت کشور از کشته شدن حداقل ۱۵۰۰ نفر خبر داده بود.

۳ افسر نیروی انتظامی، یک مقام قضایی و ۲ پزشک بین شاهدان هستند

مریم فومنی، یکی از شهود و عضو دفتر دادستانی در دادگاه بین‌المللی مردمی آبان: در میان شاهدان سه افسرنیروی انتظامى، یک مقام قضایی و دو پزشک دفتر یا منزل شخصی‌شان آسیب‌دیدگان را درمان کردند در بین شاهدان هستند