دوربین‌های زندان اوین

غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، از برکناری محمدمهدی حاج محمدی از ریاست سازمان زندان به دلیل هک دوربین‌های زندان اوین خبر داد.

ریاست حاج محمدی بر سازمان زندان ها که الگوی خود را به نام اسدالله لاجوردی ارائه می کرد، پر تنش و مشکلات و رسوایی های فراوانی بود که آخرین و مهم ترین آن هک شدن دوربین های زندانهای کشور بود.

گروهی به نام «عدالت علی» دوربین های زندان اوین را هک کرده و فیلم هایی از شکنجه و ضرب و شتم زندانیان منتشر کرده بود.

مرگ بسیاری از زندانیان در ماه های اخیر در زندان ها بر اثر شکنجه، بدرفتاری و عدم رسیدگی پزشکی از دیگر مواردی است که محمدمهدی حاج محمدی به خاطر آن مورد انتقاد قرار گرفته است.

شاهد شکنجه نوید افکاری “شاهین ناصری”، زندانی محبوس در زندان سنندج “خسرو جمالی‌فر” و زندانی محبوس در زندان فشافویه “امیرحسین حاتمی” از جمله زندانیانی هستند که اخیرا بر اثر شکنجه در زندان کشته شدند.

در پی افشای هک دوربین‌های زندان اوین، سپیده قلیان، فعال و زندانی سیاسی، شرایط اسفناک، تجاوز جنسی، آزار و اذیت جنسی زندانیان زن در زندان بوشهر را توسط ماموران این زندان افشا کرد.

اظهارات سپیده انتقادهای بیشتری را نسبت به رژیم جمهوری اسلامی برانگیخت که تصمیم گرفت محمدمهدی حاج محمدی را تبدیل به قربانی کند.