آتنا دائمی
پایان اعتصاب غذاى آتنا دائمی

آتنا دائمی که در زندان لاکان رشت به سر می برد با انتشار پیامی از داخل زندان از پایان اعتصاب غذای خود خبر داد.

پایان اعتصاب غذاى آتنا دائمی

پایان اعتصاب غذاى آتنا دائمی؛ روز سه شنبه ، ۲۶ مردادماه ، آتنا دائمی اعلام کرد که به اعتصاب غذای خود پایان داده است ، همزمان نامه ای صادر کرد که نقض حقوق بشر و وضعیت وخیم زندانیان در زندان لاکان رشت را محکوم کرد.

این زندانی سیاسی در اعتراض به قطع مکرر تماس های تلفنی در زندان و محرومیت زندانیان از برقراری ارتباط با خارج زندان ، پنجشنبه 21 مرداد دست به اعتصاب زد.

پس از آزادی تعدادی از زندانیان که به دلیل عدم حضور رئیس زندان به مدت یک ماه به تعویق افتاده بودند و در پی برقراری تماس تلفنی از زندان به اعتصاب خود پایان داده است.

اتهامات عليه خانم دائمی

آتنا دائمی در 29 مهر93 توسط شعبه 25 اردیبهشت94 انقلاب در تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری” دستگیر و به 14 سال زندان محکوم شد.

دادگاه تجدیدنظر مجازات وی را به 7 سال کاهش داد و سرانجام با اعمال ماده 134 ، به مدت 5 سال قابل اجرا شد. سرانجام ، خانم دائمی در ف بهمن‌ماه ۹۴ با قید وثیقه تا پایان محاکمه از زندان آزاد شد.

آتنا دائمی از سال 95 در زندان به سر می برد ، هنگامی که در دوران محکومیت زندان از چندین بیماری رنج می برد ، اما همچنان از حق درمان و استفاده از مرخصی محروم مانده است.