اعدام ۵۰ نفر

سازمان های حقوق بشری از اعدام ۵۰ نفر توسط مقامات رژیم ایران، از جمله آن کودکان و زنان، در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

دو سازمان حقوق بشری تصریح کردند که مقامات قضایی ایران روز یکشنبه گذشته، ۳ مرداد ماه، سه زندانی را در جرایم مربوط به مواد مخدر در زندان اصفهان اعدام کردند.

سازمان حقوق بشری “هه‌نگاو” نیز گزارش داد که از ابتدای سال جاری دست کم ۲۳ زندانی در جرایم مواد مخدر در زندان دستگرد اصفهان اعدام شده اند.

هه‌نگاو هویت یکی از زندانیان زیر ۱۸ سال به نام ابراهیم شه بخش را ذکر کرد و نوشت که زندانی دیگری از بند جوانان اعدام شد، اما هویت وی مشخص نیست.

همچنین کمپین فعالان بلوچ نوشت که ابراهیم شه بخش از ساکنان زاهدان، هنگام دستگیری ۱۷ ساله بود و در ۲۳ سالگی، پس از ۶ سال زندان اعدام شد.

هه‌نگاو همچنین گزارش داد که  اکبر عابدان‌پور، شهروند شهر کوشک در استان اصفهان در همان روز اعدام شده است و  در روز ۲۷ تیر، حکم ۴ زندانی مواد مخدر در زندان اصفهان  اجرا شد.

این سازمان حقوق بشر هویت آن چهار را علی بنده‌پرویزی ۶۰ ساله، جواد کریمیان ٣٧ ساله، مهرداد گلشنی و نصیر احمد بلوچ اعلام کرد.

هه‌نگاو از اعدام ۵۰ نفر توسط مقامات نظام جمهوری اسلامی به اتهام مواد مخدر و جرایم دیگر خبر داد و تاکید کرد که بعضی از آنها زیر از ۱۸ سال بود.