وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان: سرریز چهار سد
وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان: سرریز چهار سد

وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان: سرریز چهار سد؛ با گذشت چند روز از شروع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، گزارش‌ها نشان می‌دهد که خانه‌های بسیاری از بومیان بلوچ آب‌گرفته و برخی از جاده‌ها مسدود شده‌اند.

وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان: سرریز چهار سد

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، اعلام کرده است که تاکنون ۱۹۴۷ روستا درگیر سیل شده‌اند، با چابهار که با ۴۸۰ روستا و نیکشهر با ۳۳۰ روستا بیشترین خسارت را دیده‌اند.

او افزوده است که شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، چابهار، کنارک، خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، دلگان، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز و مهرستان نیز از سیل‌ها و خسارت‌های ناشی از آن رنج می‌برند.

با تاکید بر گفته آقای نامی، بیش از ۲۵ جاده اصلی و فرعی استان نیز به دلیل سیلاب مسدود شده است.

چهار سد در این استان سرریز شده‌اند

در روز یکشنبه ۱۳ اسفند، محمدامین بارانی، مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد که به دلیل بارش‌های اخیر، چهار سد در این استان سرریز شده‌اند. او به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت که این بارش‌ها باعث آبگیری و سرریز سد “پیشین” در شهرستان سرباز با حجم ۱۷۵ میلیون متر مکعب، سد “زیردان” در منطقه دشتیاری با حجم ۲۰۷ میلیون متر مکعب، سد “شی کلک” در چابهار با حجم ۱۰ میلیون متر مکعب، و سد “خیرآباد” در نیکشهر با حجم ۲۷ میلیون متر مکعب شد.

همچنین، کمپین فعالین بلوچ با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی درباره سرما و بارش‌های جدید از روز سه‌شنبه، هشدار داده که سیل‌زدگان نیاز فوری و ضروری به وسایل گرمایشی دارند.