وضعیت وخیم در سیستان و بلوچستان؛ شش نفر در سیلاب جان خود را از دست دادند
وضعیت وخیم در سیستان و بلوچستان؛ شش نفر در سیلاب جان خود را از دست دادند

وضعیت وخیم در سیستان و بلوچستان؛ دو نوجوان ۱۷ ساله در رودخانه درهمان لیردف غرق شدند و جان خود را از دست دادند.

وضعیت وخیم در سیستان و بلوچستان؛ شش نفر در سیلاب جان خود را از دست دادند

در تاریخ چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، سایت خبری “حال‌وش” اعلام کرد که به دنبال بارش‌های گسترده و طغیان رودخانه‌ها در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، دو نوجوان ۱۷ ساله از روستای زهریکار بخش لیردف شهرستان جاسک به نام‌های “خلیفه احمد‌پور (دیانت)” و “یاسر کیاپرور” در رودخانه درهمان لیردف غرق شده و جان خود را از دست دادند.

این دو نوجوان در حومه رودخانه ایستاده بودند و در معرض خطر طغیان آب بودند. یکی از آن‌ها به نام دیانت در رودخانه سقوط کرد و دیگری به دنبال نجات او، وارد آب شد اما متأسفانه هر دو ناکام ماندند و جان خود را از دست دادند.

سیلاب و وضعیت بحرانی در شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان منجر به از دست دادن جان شش شهروند و برخی مفقود شده است. در یک حادثه دیگر در شهرستان خاش، سه مهندس راه‌سازی که در حال تلاش برای بازگشایی مسیرها بودند، در سیلاب مفقود شدند و پس از گذشت مدتی، جسد آن‌ها پیدا شد.

وضعیت فاجعه‌باری در منطقه به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب برای مدیریت بحران

به گفته رسانه‌های رسمی ایران، نماینده چابهار در مجلس شورای بیان کرده است که وضعیت فاجعه‌باری در منطقه به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب برای مدیریت بحران در این استان و عدم توجه مسئولان دولتی به مشکلات و نیازهای شهروندان ایجاد شده است.

این اتفاقات نشان از نیاز فوری به اقدامات موثر در زمینه زیرساخت‌های مدیریت بحران و رسیدگی به نیازهای جامعه در شرایط بحرانی دارد. توجه به این موضوعات از سوی مقامات دولتی و اجرایی این استان امری ضروری و حیاتی است تا بتوان بهبود وضعیت موجود و پیشگیری از وقوع مشکلات مشابه در آینده را ممکن سازد.