وضعیت بحرانی سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان
وضعیت بحرانی سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان

وضعیت بحرانی سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان؛ گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده از استان سیستان و بلوچستان نشان می‌دهند که پس از گذشت ۱۰ روز از وقوع سیل و آب‌گرفتگی، وضعیت بحرانی در اقلیم‌های مختلف این استان برقرار است.

وضعیت بحرانی سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان

بسیاری از مناطق به خصوص شهرستان‌هایی همچون راسک با مشکلات جدی ارتباطی مواجه هستند، زیرا راه‌های ارتباطی بسیاری از روستاها هنوز هم بسته مانده‌اند و منابع غذایی نیز به شدت محدود شده است.

کمپین فعالین بلوچ در تاریخ چهارشنبه، ۱۶ اسفند، اعلام کرده است که در بخش‌های قبلی شهرستان راسک، راه‌های ارتباطی مناطق کستگ و زردبن به طور کامل مسدود شده و هنوز هیچ تدبیری برای بازگشایی این جاده‌ها یا ارائه کمک به آسیب‌دیدگان اقدام نشده است.

بارش‌های بارانی و طغیان رودخانه‌های فصلی

رسانه‌های محلی همچنین هشدار داده‌اند که موجودی اجناس در فروشگاه‌ها، از جمله مواد غذایی، در این مناطق به پایان رسیده است و وضعیت ساکنان به حالت بحرانی رسیده است.

در روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند به دلیل بارش‌های بارانی و طغیان رودخانه‌های فصلی، بسیاری از محورهای شهرستان زرآباد به روستاها مسدود شدند.

نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، روز چهارشنبه اعلام کرد که هنوز راه‌های دسترسی در بسیاری از مناطق سیل‌زده مسدود مانده‌اند و آب‌گرفتگی منازل و زمین‌های کشاورزی شرایط سختی برای مردم ایجاد کرده است.

همچنین، کمپین فعالین بلوچ در گزارشی دیگر اعلام کرده است که مسیر دسترسی به بیمارستان ولایت راسک در پی بارندگی‌ها تخریب شده است.

رئیسی: کمک‌ها به سیستان و بلوچستان آنقدر زیاد بود که به پاکستان ارسال شد

ابراهیم رئیسی در گفتگویی اعلام کرد که در سفری به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان، مردم به او اظهار داشتند که به دلیل کاهش میزان خسارت وارده به آن‌ها و افزایش کمک‌های ارسالی، بخشی از کمک‌ها به سمت مردمی که در آن سوی مرز با پاکستان زندگی می‌کنند ارسال شده است، در حالی که وضعیت آن‌ها بدتر است.