ورود رییسی به آمریکا

سناتورهای جمهوری‌خواه سنا از رئیس جمهور آمریكا، جو بایدن خواستار ممنوعیت ورود رییسی به آمریکا به دلیل نقش خود در سرکوب و اعدام مردم ایران شده اند.

گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه، به ابتکار سناتور تام کاتن، نامه ای به دولت بایدن نوشتند و خواستار جلوگیری از حضور مقامات ارشد ایران در نشست سازمان ملل شدند.

سناتورهای جمهوری‌خواه در این نامه گفتند: «اجازه ورود رییسی به نیویورک، یعنی همان شهری که اخیرا توطئه جمهوری اسلامی برای ربودن مسیح علی‌نژاد از داخل آن افشا شده، مشروعیت بخشیدن به سرکوب‌ های رییسی و تضعیف رهبری اخلاقی آمریکا است».

  • رییسی به سابقه خود در اعدام مردم مفتخر است!

آنها افزودند: «با توجه به اینکه نیروهای امنیتی زیادی در چنین سفری رییسی را همراهی می‌ کنند، این امر می‌تواند امنیت ملی ایالات‌ متحده را نیز تهدید کند».

همچنین در نامه آمده است که نقش اصلی رییس جمهور ایران در کمیته مرگ و سرکوب وحشیانه اعتراضات مردم ایران و رابطه خود با سپاه پاسداران، صلاحیت او را از دریافت ویزای برای ورود به آمریکا محروم می کند.

همانطور که سناتورهای جمهوری‌خواه در نامه خود، که خواستار ممنوعیت ورود تعدادی از مقامات ایرانی است، نشان دادند که ابراهیم رییسی به سابقه خود مفتخر است. 

آنها توضیح دادند: «در سال ۲۰۱۸ رییسی از نقش خود در کمیته مرگ در سال ۱۹۸۸ دفاع کرد و آن را تنبیه الهی و یکی از دستاوردهای افتخارآمیز نظام خواند».