ربودن مسیح علی‌نژاد

همزمان با لغو برخی تحریم ها علیه تهران، اف‌بی‌آی تلاش چهار مأمور دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی برای ربودن مسیح علی‌نژاد از آمریکا را خنثی کرد

در بیانیه صادر شده توسط وزارت دادگستری آمریکا آمده است که دادستان کل کشور در منهتن یک مقام امنیتی و سه عضو یک شبکه اطلاعاتی وابسته به رژیم ایران را به برنامه‌ریزی‌‌ برای ربودن روزنامه‌نگار تبعیدی و فعال حقوق بشر و انتقال وی به ایران، متهم کرد.

دادگاه همچنین این  چهار مأمور دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی را به پولشویی، برنامه ریزی برای آدم ربایی و نقض تحریم ها متهم کرد.

طبق بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، تیم اطلاعاتی ایران از ژوئن ۲۰۲۰ قصد ربودن مسیح علی‌نژاد از طریق ونزوئلا به ایران را داشت، و آنها از طریق  تجهیزات عکس‌برداری و فیلمبرداری او را تحت نظر داشتند.

تیم اطلاعاتی به سرپرستی علیرضا فراهانی قصد داشتند خانم مسیح را از خانه اش به ساحل ربوده و سپس به ونزوئلا ببرند.

اف‌بی‌آی عکس ها و فیلم های با کیفیت بالا از عکس و فیلم‌ها از خانه قربانی و اطراف آن، بازدیدکنندگان، اشیاء اطراف منزل و زبان بدن او را در دستگاه الکترونیکی فراهانی پیدا کرد.

وزارت دادگستری اظهار داشت که علیرضا فراهانی، محمود خاضعین، کیا صادقی و امید نوری به آدم ربایی متهم شدند. آنها به همراه فردی به نام نیلوفر بهادری‌فر متهم به توطئه برای نقض تحریم ها، تخلف بانکی و پولشویی هستند.