فعالان سیاسی

پلیس ایران فعالان سیاسی و تحریم‌کنندگان انتخابات را به شرکت در انتخابات یا انتشار کمپینها “رای نمی دهم” و “رای بی رای تهدید کرده است.

پلیس ایران افرادی را که به عنوان “هنجارشکن انتخاباتی” توصیف می کنند و مردم را به عدم شرکت در آنها دعوت می کند، تهدید کرد تا علیه آنها برخورد کند.

فرمانده پلیس ایران (ناجا)، حسین اشتری خواستار تلاش بیشتر برای جذب مردم به حوزه های رای گیری و همه را پای صندوق رأی بیاورند و به نامزدی رای دهند که رهبر جمهوری اسلامی معیارهای آن را توضیح داده است.

رای نمی دهم، تلاش برای تغییر موازنه قوای ایران

کمپین “رای نمی دهم” هفته ها پیش در سایت های شبکه های اجتماعی ایرانی راه اندازی شد و توسط بسیاری از فعالان سیاسی و شخصیت های مخالف خارج از کشور پشتیبانی شد.

این کارزار به دلیل نارضایتی گسترده مردم از وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، کاهش بی‌ اعتمادی به صندوقهای رای و رژیم ایران گسترش یافته است.

مسوولان این کمپین اظهار داشتند که تداوم برخوردهای امنیتی کشور، سرکوب گسترده خونین اعتراضات مردمی، سوء مدیریت بحران کرونا و محرومیت از نامزدهای انتخاباتی از دلایل اصلی ایجاد این کمپین است.

در بیانیه کارزار تحریم انتخابات آمده است كه هدف آن تحریف تلاش های رژیم برای ترمیم مشروعیت از دست رفته و همچنین مقاومت در برابر انحراف پتانسیل سازنده جامعه با مشاركت در سازوكار انتخاباتی موجود و كاهش سطح خواسته ها است.