سفیر ایران

منابع آگاه واکنش دولت جمهوری اسلامی به گزارش خبرنگار پولیتیکو درباره تحرکات امنیتی بی‌سابقه در اطراف اقامتگاه سفیر  ایران در وین را فاش کردند.

لورا روزن، خبرنگار سایت “پولیتیکو” از وجود تحرکات غیرعادی و حضور شدید امنیتی در اطراف محل اقامت سفیر ایرانی در وین خبر داده بود.

لورا به نقل از یک منبع آگاه فاش کرد: «از روز شنبه رفت‌وآمدهای غیرعادی در اطراف محل اقامت سفیر ایران در وین صورت می‌گیرد».

وی تاکید کرد: «تعداد زیادی مامور مخفی در محل حضور دارند. برخی گمانه‌زنی‌ها از حضور یک مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران در آنجا خبر می‌دهد».

خبر دیگری که در فضای مجازی منتشر شده این است که احتمالا محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به صورت مخفیانه به وین سفر می کند تا پیشنهادات جدید دولت جمهوری اسلامی را به تیم مذاکره کننده ارائه کند.

به نوبه خود، دولت ایران خبر تشدید تحرکات امنیتی بی‌سابقه در اطراف اقامتگاه سفیر در وین را تکذیب و حضور یک مقام ارشد ایرانی در مقر را به طور کامل تکذیب کرد.

جمهوری اسلامی انتشار چنین اخباری را محکوم و با تاکید بر نقل قول از منابع جعلی، آن را غیرواقعی و کذب توصیف کرده و هدف از انتشار آن را تأثیر روانی منفی بر روند مذاکرات برجام عنوان کرده است.