بنزین

در گفت و گو با صدا و سیمای جمهوری اسلامی، اسدالله قلی‌زاده، ریيس صنف جایگاه‌داران سوخت درباره هوافروشی همراه بنزین، صحبت کرد.

برخی از مشتریان و شهروندان ایرانی فاش کرده بودند که بنزینی که هنگام سوخت گیری دریافت کرده اند کمتر از میزان نشان داده شده روی پمپ است.

ریيس صنف جایگاه‌داران سوخت در دیدار صبح امروز، دوشنبه ۲۰ دی ماه، خود با صدا و سیمای جمهوری اسلامی از سخنان مشتریان و شهروندان ایرانی انتقاد کرد و هر چه آنها را رد کرد.

 قلی‌زاده گفت: «با وجود دوربین‌های مدار بسته، اصلاً امکان دستکاری نازل وجود ندارد و اگر کم فروشی شود، جایگاه با ازدیاد سوخت در مخزن مواجه می‌شود و نمی‌تواند آن را به جای دیگری منتقل کند».

وی اضافه کرد که حدود ۶۰ هزار نازل سوخت در کشور به طور ماهیانه سنجش می‌ شوند و بیش از دو هزار ناظر بر سنجش‌ ها نظارت می‌ کنند.

ریيس صنف جایگاه‌داران تاکید کرد كه آنچه گفته شد توسط شهروندان درباره هوافروشی در پمپ بنزین ها نادرست است و اتفاق نیفتاده است و تمامی ارتباطات در این زمینه بررسی و نادرست بودن آنها ثابت شده است.

وی افزود: «در ۹۹% مواردی که مردمان کشور گزارش می‌ کنند، پس از بررسی مشخص می‌ شود که هوافروشی رخ ندادو و فقط در ۱% موارد نیز خطاهایی به دلیل مستهلک شدن دستگاه رخ داده است».