اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما
واکنش اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما به صحبت‌های یک نماینده مجلس چیست؟

واکنش اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما به صحبت‌های یک نماینده مجلس چیست؛ اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای تهدید به «برخورد شدید» از نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خواست تا فهرست ۳۰ فیلمی را که درخواست توقیف آن‌ها را دارد منتشر کند.

واکنش اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما به صحبت‌های یک نماینده مجلس چیست؟

بیژن نوباوه، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که یکی از اعضای فعلی هیأت صدور پروانه نمایش است، تهدید کرده بود که در صورت نمایش ۳۰ فیلمی که وی «مسئله‌دار» می‌داند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس را احضار خواهد کرد.

او مدعی شد که «ارزش‌های اخلاقی، انقلابی و ملی» این فیلم‌ها زیر سؤال رفته است و بنابراین پیش‌بینی کرد که اکران این فیلم‌ها «با واکنش مردمی مواجه خواهد شد».

چطور این آقای نماینده بدون تماشای فیلم‌ها اعلام می‌کند سی فیلم غیرقابل نمایش است؟

انجمن تهیه کنندگان سینمای ایران در بیانیه ای که روز سه شنبه ۹ آذرماه صادر شد، اظهارات این نماینده مجلس را به دور از انصاف، جوسازی علیه کلیت سینما و مصداق بارز غیرقانونی بودن، عدم شناخت سینما و ناآشنایی با مسائل حقوقی عنوان کرد.و پرسیده‌ است: چطور این آقای نماینده بدون تماشای فیلم‌ها اعلام می‌کند سی فیلم غیرقابل نمایش است؟

در این بیانیه آمده است: «آیا می‌دانند لغو پروانه نمایش و مصادره آن به چه معناست؟

آیا از عواقب، آسیب ها و هزینه های لغو پروانه نمایش و توقیف برای حکومت اطلاع دارند؟ آیا نمی‌دانند که لغو پروانه نمایش صادر شده قابل پیگرد قانونی در محاکم قضایی است؟»