ایرانیان خارج از کشور

علیرضا اعرافی، یکی از  فقهای شورای نگهبان، در ادامه سخنان مقامات ایرانی در این زمینه، اظهارات جدیدی درباره ایرانیان خارج از کشور بیان کرد.

عضو شورای نگهبان در جلسه کارگروه تخصصی دین و اندیشه شورای عالی شهروندان ایرانی خارج از ایران در خصوص اتباع ایرانی مقیم کشورهای غربی اظهاراتی را بیان کرد.

اعرافی طی این جلسه تاکید کرد: «ایرانیان خارج از کشور از نعمت‌های جمهوری اسلامی‌اند که لازم است دولت و مسئولان برای ارتقای ارتباط بین این عزیزان برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند».

اظهارات اعرافی در مورد شهروندان ایرانی خارج از جمهوری اسلامی اولین مورد نیست، زیرا بیش از یک مقام ایرانی در روزهای گذشته در مورد آن صحبت کرده اند.

شنبه‌شب، ۶ آذر، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در دیدار با ایرانیان مقیم ترکمنستان در سفارت ایران در عشق آباد گفت که ایرانیان مقیم خارج از ایران باید به وطن خود بازگردند.

رئیس جمهور اظهار داشت که دولت باید برای تسهیل بازگشت شهروندان خارج از کشور به وطن تلاش کند زیرا فرصتی برای جذب، اشتغال و سرمایه گذاری در کشور است.

به نوبه خود، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که دولت بخشی را در سایت جدید وزارت امور خارجه برای ارتباط مستقیم ایرانیان مقیم خارج از ایران و اتباع داخل کشور با وزیر امور خارجه در نظر گرفته است.