موجود نبودن واکسن

واکسیناسیون علیه کرونا به دلیل موجود نبودن واکسن کرونا در پایتخت “تهران ، شیراز و چندین شهر ایران متوقف شد.

مراکز بهداشتی در پایتخت ایران، شیراز، اهواز و تعدادی از شهرهای دیگر اعلام کردند که روند واکسیناسیون علیه ویروس کرونا به دلیل کمبود واکسن متوقف شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران، علیرضا رئیسی نیز تأیید کرد که واکسیناسیون برای گروه‌ های سنی بعدی به زمان دیگری موکول شده است.

مراکز بهداشتی در تهران مانند برخی دیگر از شهرهای ایران اعلام کردند: «این مرکز واکسن کرونا ندارد و روند واکسیناسیون “متوقف شده” است».

در همان زمان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با صدور اطلاعیه‌ای تعلیق روند واکسیناسیون علیه کرونا را از روز دوشنبه ۱۷ خرداد تا اطلاع ثانوی به دلیل اتمام محموله‌ های دریافتی واکسن اعلام کرد.

به نوبه خود، دبیر شورای سلامت اهواز، امرالله مردانی، روز شنبه ۱۵ خرداد، از ادامه توقف واکسیناسیون در این شهر به دلیل موجود نبودن واکسن کرونا خبر داد.

در واکنش به این گزارش ها، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، خبرها درباره توقف عملیات واکسیناسیون در برخی از شهرهای ایران را تکذیب کرد.

وی گفت که این خبر بی اساس و نادرست  است، اما وی تصریح کرد که واکسیناسیون برای گروه‌های بعدی سنی تا رسیدن محموله های جدید واکسن کرونا به حالت تعلیق درآمده است.