واژگونی اتوبوس در گردنهٔ حیران: پنج کشته و ۱۸ مصدوم
واژگونی اتوبوس در گردنهٔ حیران: پنج کشته و ۱۸ مصدوم

واژگونی اتوبوس در گردنهٔ حیران: پنج کشته و ۱۸ مصدوم؛ یک اتوبوس در گردنهٔ حیران روی جادهٔ نمین به آستارا واژگون شده و منجر به کشته شدن پنج نفر و مصدوم شدن ۱۸ نفر شده است.

واژگونی اتوبوس در گردنهٔ حیران: پنج کشته و ۱۸ مصدوم

یک اتوبوس در گردنهٔ حیران روی جادهٔ نمین به آستارا واژگون شده و منجر به کشته شدن پنج نفر و مصدوم شدن ۱۸ نفر شده است. جمعیت هلال احمر روز دوشنبه، ۲۷ فروردین‌ماه، اعلام کرد که این حادثه ساعت ۴:۳۰ بامداد رخ داده است.

جزئیات بیشتری در مورد علت این حادثه و وضعیت مصدومان منتشر نشده است. ایران با داشتن یکی از بالاترین آمارهای مرگ و میر جاده‌ای در جهان، با وضعیت نگران‌کننده‌ای روبرو است.

مرگ و میر سالانه ناشی از حوادث رانندگی در ایران

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس، در چهارم فروردین‌ماه امسال اعلام کرد که “مرگ و میر سالانه ناشی از حوادث رانندگی در ایران، برابر با کل تلفات رانندگی در ۲۷ کشور اروپایی است.” این آمار نشان می‌دهد که وضعیت ایمنی جاده‌ها در ایران نیاز به توجه ویژه‌ای دارد و باید تلاش‌های بیشتری برای کاهش حوادث رانندگی و محافظت از افراد در جاده‌ها صورت گیرد.

بر اساس اعلام پلیس راه کشور و آمار پزشکی قانونی، در ۱۱ ماههٔ سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در ایران در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته حسن مومنی، رئیس پلیس راه کشور، در بیش از ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای چهار عامل اصلی شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، و خستگی و خواب‌آلودگی نقش دارند. این آمار نشان می‌دهد ضرورت اعمال سیاست‌ها و برنامه‌های کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در جاده‌ها بیش از پیش اهمیت دارد.