هشدار وقوع دوباره سیل در تهران
هشدار وقوع دوباره سیل در تهران

هشدار وقوع دوباره سیل در تهران؛ بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه، مسئولان شهر تهران نسبت به وقوع سیل هشدار داده اند

هشدار وقوع دوباره سیل در تهران

تلفات سیلاب شامگاه چهارشنبه در ولسوالی های خان و امامزاده داود به ۸ نفر رسیده و ۱۹ نفر همچنان مفقود هستند. سیل خسارات زیادی به مغازه ها و مشاغل در این منطقه وارد کرد و مسئولان امدادی از ساکنان خواستند خانه های خود را ترک کنند.

محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز پنجشنبه هشدار داد که موج جدیدی بارش‌های سیل‌آس در راه است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پدیده اقلیمی مونسن ممکن است تا روز سه شنبه هفته آینده کشور را تهدید کند، بنابراین همه استان ها باید در حالت آماده باش باشند.

محمدحسن نامی با اشاره به ورود سه توده رطوبتی به ایران گفت: توده های مرطوب در هنگام برخورد می توانند باران بسیار شدیدی ایجاد کنند.

احتمال جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی وجود دارد

در عین حال، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نسبت به تکرار سیل هشدار داد و گفت: هواشناسی از بارش شدید باران در تهران در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه خبر داد.

وی افزود: اگرچه پیش بینی می شود این بارش ها به احتمال زیاد در مدت زمان کوتاهی و در ساعات عصر و ساعات اولیه شب رخ دهد، اما با توجه به پیش بینی بارندگی در مدت زمان کوتاه و با حجم زیاد پیش‌بینی شده است، احتمال جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی وجود دارد.”