نقش پررنگ امارات متحده عربی در حل مسائل اقدام آب و هوا و ترویج راه حل‌های پایدار
نقش پررنگ امارات متحده عربی در حل مسائل اقدام آب و هوا و ترویج راه حل‌های پایدار

نقش پررنگ امارات متحده عربی در حل مسائل اقدام آب و هوا و ترویج راه حل‌های پایدار؛ وزارت نیرو و زیرساخت در فعالیت‌های اجلاس جهانی انرژی آینده 2024 که از 16 تا 18 آوریل در مرکز نمایشگاه‌های ملی ابوظبی (ADNEC) برگزار می‌شود، شرکت می‌کند و طی آن دستاوردهای امارات متحده عربی را بررسی می‌کند.

نقش پررنگ امارات متحده عربی در حل مسائل اقدام آب و هوا و ترویج راه حل‌های پایدار

وزارت نیرو و زیرساخت در فعالیت‌های اجلاس جهانی انرژی آینده 2024 که از 16 تا 18 آوریل در مرکز نمایشگاه‌های ملی ابوظبی (ADNEC) برگزار می‌شود، شرکت می‌کند و طی آن دستاوردهای امارات متحده عربی را بررسی می‌کند. در بخش انرژی، به ویژه انرژی های پاک و تجدیدپذیر، و تلاش های آن در بی طرفی آب و هوا، که با نتایج بیست و هشتمین نشست کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی (COP28) سازگار است.

این وزارتخانه به عنوان بخشی از مشارکت خود، دستاوردهای امارات متحده عربی در زمینه انرژی، گام‌ها و رویه‌های مؤثر و ابتکارات کیفی و بلندپروازانه را که از سفر این کشور به سوی رهبری جهانی در زمینه انرژی، پایداری و تغییرات آب و هوایی حمایت می‌کند، برجسته می‌کند، به منظور دستیابی به اهداف صدمین سالگرد امارات 2071.

جناب مهندس شریف العلما، معاون وزیر انرژی و امور زیربنایی وزارت نیرو در امور انرژی و نفت، گفت: این اجلاس فرصتی واقعی برای تحریک و تقویت همکاری های بین المللی برای تبادل دانش و تجربیات موفق در زمینه انرژی های پاک و دستیابی به اهداف است. اهداف کنفرانس طرفین “COP28” و توافقنامه اقلیمی پاریس و حمایت از توسعه یک سیستم انرژی پایدار، ایمن و کم هزینه، با اشاره به اینکه شرکت وزارتخانه در اجلاس تجسمی از تلاش های آن برای تبادل تجربیات است. و دانش، به گونه ای که در خدمت تلاش های کشور با هدف تنوع بخشیدن به منابع انرژی و دستیابی به بی طرفی آب و هوا باشد.

این کشور یکی از اولین کشورهای منطقه بود که توافقنامه آب و هوای پاریس را تصویب کرد

وی افزود: امارات متحده عربی در تنوع بخشیدن به منابع انرژی و تکیه بر آخرین شیوه ها و فناوری برای حمایت از پایداری این بخش حیاتی پیشگام است. این کشور یکی از اولین کشورهای منطقه بود که توافقنامه آب و هوای پاریس را تصویب کرد و به راه اندازی استراتژی انرژی 2050 امارات متحده عربی در سال 2017 و به روز رسانی آن در سال گذشته با هدف تسریع در انتقال انرژی و افزایش سهم انرژی پاک اشاره کرد. به کل انرژی تولید شده در کشور.