نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه
نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه؛ براساس شمارش حدود ۸۰ درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، که توسط خبرگزاری دولتی آناتولی اعلام شده است، نتیجه نشان می‌دهد که اردوغان با ۵۰.۴۳ درصد آرا رهبری را به دست گرفته و در مقابل قلیچدار اوغلو با ۴۳.۷۷ درصد آرا اولین رتبه را به خود اختصاص داده است.

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

گزارش‌های جدید حاکی است که رأی‌گیری در یکی از مهم‌ترین انتخابات تاریخ صد سال اخیر ترکیه، ساعاتی پیش به پایان رسیده و نتایج اولیه این انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده است.

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری‌ها، فرایند شمارش آرا در این کشور آغاز شده است. نتیجه این انتخابات می‌تواند به پایان حکومت ۲۰ ساله رجب طیب اردوغان در ترکیه بیانجامد و به احتمال زیاد تغییری در قدرت و مقام او ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، در حال حاضر دو سوم آرا انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شمارش شده است. ستاد عالی انتخابات اعلام کرده که رجب طیب اردوغان با ۵۱.۲۳ درصد آرا در رأس رتبه قرار دارد. کمال قلیچداراوغلو، رقیب اصلی او، ۴۲.۹۵ درصد آرا را کسب کرده و در رتبه دوم قرار دارد. همچنین، سنان اوغان نیز با حدود پنج درصد آرا در رده سوم قرار دارد. این نتایج نشان می‌دهد که اردوغان تاکنون پیشتاز است، اما نتیجه نهایی هنوز اعلام نشده است و شمارش آرا همچنان در حال ادامه است.

طرفداران رجب طیب اردوغان