آیا سفارتخانه‌های ایران و مصر به زودی بازگشایی خواهند می شود؟
آیا سفارتخانه‌های ایران و مصر به زودی بازگشایی خواهند می شود؟

آیا سفارتخانه‌های ایران و مصر به زودی بازگشایی می شود؟؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای ادعا کرده است که در آینده‌ای نزدیک، سفارتخانه‌های ایران و مصر در هر دو کشور بازگشایی خواهند شد

آیا سفارتخانه‌های ایران و مصر به زودی بازگشایی می شود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادعا کرده است که در آینده‌ای نزدیک، سفارتخانه‌های ایران و مصر در هر دو کشور بازگشایی خواهند شد و پس از آن، ابراهیم رئیسی با رئیس جمهور مصر دیدار خواهد کرد.

فداحسین مالکی، که قبلاً سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان بوده، در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم که در تاریخ یکشنبه ۲۴ اردیبهشت منتشر شد، از “احیای روابط دیپلماتیک ایران و مصر در آینده‌ای نزدیک” خبر داد.

او افزود: “در این راستا نیز مذاکرات ایران و مصر در عراق در حال انجام است.”

این اولین بار نیست که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از تمایل خود برای برقراری مجدد روابط با مصر خبر می‌دهند. در مهرماه ۱۴۰۰، میرمسعود حسینیان، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت امور خارجه ایران، اظهار داشت: “در حال تلاش برای بهبود روابط با مصر هستیم و حل مشکلات ایران و عربستان می‌تواند بر این موضوع تأثیرگذار باشد.”

ایران و مصر با میانجی‌گری دولت عراق در بغداد آغاز شد

در تیرماه سال گذشته، وزیر خارجه عراق اعلام کرد که مذاکرات بین ایران و اردن، و همچنین ایران و مصر با میانجی‌گری دولت عراق در بغداد آغاز شده است. عراق پیشتر نیز به عنوان میزبانی برای چندین دور مذاکرات بین مقامات ایران و عربستان قرار گرفته بود و در نهایت، ماه گذشته، تهران و ریاض با میانجی‌گری چین به توافق برای عادی‌سازی روابط رسیدند.