ممنوعیت ورود کامیون های

اوزجان آلاش، رئیس انجمن توسعه روابط تجاری ترکیه با ایران، در واکنش به تصمیم ایران مبنی بر ممنوعیت ورود کامیون های خود به ایران، از تصمیم جدید آنکارا خبر داد.

آلاش اعلام کرد که در واکنش به آخرین حرکت نامفهوم تهران، گذرگاه های مرزی ترکیه با جمهوری اسلامی به روی کامیون های ایرانی بسته شد.

دیشب، پنج‌شنبه ۱۵ مهر، رئیس انجمن توسعه روابط تجاری ترکیه و ایران به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: «تصمیم ترکیه برای بستن گذرگاه های مرزی به روی کامیون های ایرانی در واکنش به تصمیم تهران برای جلوگیری از ورود کامیون های ترکیه به این کشور بود».

♦   جعلی و شیطنت‌آمیز؟!

وی همچنین اعلام کرد که گردش تجاری بین ایران و ترکیه به دلیل وضعیت متشنج در مرز ایران و جمهوری آذربایجان به طور کامل متوقف شده است.

 اوزجان آلاش توضيح و تاکید کرد که این وضعیت تأثیر منفی قابل توجهی بر روابط تجاری بین تهران و آنکارا خواهد گذاشت که به دلیل شرایط کرونا قبلاً وخیم شده است.

این درحالی که سرکنسول جمهوری اسلامی در ارزروم ترکیه، سجاد سلطان‌زاده، خبر ممنوعیت ورود کامیون های ایران به ترکیه را رد کرد.

سلطان‌زاده این خبر را را کاملا جعلی و شیطنت‌آمیز خواند و تاکید کرد: «بنابر استعلام انجام شده از مدیرکل گمرکات شرق ترکیه تردد دو طرفه کامیون‌ها به طور عادی در جریان است».