سفر به مشهد

در جلسه با خبرنگاران و رسانه های خبری، مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اعلام کرد که سفر به مشهد مقدس ممنوع شد.

مهدی قلیان دلایل این تصمیم را توضیح داد و گفت: که در حال حاضر، میزان ابتلای به ویروس کرونا در خراسان رضوی در حال کاهش است، اما این وضعیت شکننده و ناپایدار است.

وی همچنین اشاره کرد که برگزاری هرگونه تجمع و تبلیغات انتخاباتی خطر موج جدیدی از کرونا و شیوع ویروس در خراسان رضوی را ایجاد می کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد که نگرانی زیادی در مورد تبلیغات انجام شده توسط شورای شهر و روستا وجود دارد که اغلب در محله های بسته، به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، انجام می شود.

از سوی دیگر، دکتر قلیان گفت: «با توجه به نزدیک شدن به ایام میلاد امام رضا(ع)، سفر به مشهد مقدس، کلانشهر مذهبی، در این ایام ممنوع شد».

وی همچنین تأیید کرد که خودروهای شخصی در صورت ورود به شهر جریمه می شوند و سفر به کلانشهر مذهبی با هواپیما یا قطار مجاز نیست مگر اینکه تست کرونا منفی باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد که میانگین ​​تعداد  بیماران بستری به بیمارستان های خراسان رضوی در هفته گذشته ۲۱۳ نفر بوده است.