معاون سیاسی

خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، از ارائه درخواست برای ایجاد بیمارستان صحرایی در زنجان توسط فرمانداری خبر داد زیرا وضعیت خوب نیست.

مرادی نافچی امروز، شنبه ۲۱ فروردین، ​​در جلسه شورای رسانه در استانداری زنجان گفت که استان زنجان در ویروس کرونا در یک وضعيت قرمز قرار دارد.

وی توضیح داد: «طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا، از امروز اجرای محدودیت های جدی و تعطیلی مشاغل در گروه های دوم، سوم و چهارم برای مدت ۱۰ روز آغاز شده است».

وی همچنین بر لزوم رعایت محدودیت های موجود در استان توسط اصناف تأکید کرد و گفت که بیش از دو میلیون نفر در کشور به کرونا مبتلا شده اند.

  • وضعیت استان عادی نیست

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: «یک کمیته اطلاع رسانی پروتکل بهداشتی باید در هر دستگاه اجرایی در هر استان ایجاد شود و هرچه انطباق کمتری با پروتکل بهداشتی داشته باشد، میزان بیماری کرونا بیشتر خواهد بود».

وی تاکید کرد: «لازم است مدیران دستگاه ها، اصحاب رسانه و روابط عمومی، کارکنان و شهروندان را از لزوم پایبندی دقیق به پروتکل های بهداشتی و اجتماعی و استفاده از ماسک آگاه کنند».

از سوی دیگر نافچی اظهار داشت که موج چهارم ویروس کرونا طی دو هفته به اوج خود رسید و توضیح داد که یکی از دلایل شیوع گونه انگلیسی ویروس، باز شدن مرزهای عراق و ایران است.