دانشمند هوافضای ایرانی
مرگ مشکوک دانشمند هوافضای ایرانی در یزد!

وب سایت اسرائیلی وای‌نت: هیچ گزارشی از ناپدید شدن وی منتشر نشده است، اما مرگ او به دلیل مسئولیت هایی که از جمله در توسعه پهپادی و راکتی داشته، در کنار گزارش سوء قصدهای اخیر در ایران، قابل توجه است.

مرگ مشکوک دانشمند هوافضای ایرانی در یزد!

مرگ مشکوک دانشمند هوافضای ایرانی در یزد؛ گزارش ها از ایران حاکی از مرگ ایوب انتصاری که دانشمند هوافضا معرفی شده بود، هفته گذشته در شهر یزد به دلایل نامعلومی درگذشت.

آقای انتظاری، ۳۵ ساله، فارغ التحصیل رشته مهندسی هوافضا از دانشگاه صنعتی شریف، در یزد در زمینه ساخت پهپاد و موشک فعالیت می‌کرده است

بر اساس متن اطلاعیه تسلیت ایوب انتصاری، وی روز ۹ خرداد درگذشت.

در حالی که هنوز هیچ مقامی در مورد مرگ این دانشمند ایرانی اظهار نظر نکرده است، بر اساس اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام، علت مرگ ایوب انتصاری مسمومیت غذایی اعلام شده است. در همین شبکه ها در مورد علت مرگ اعلام‌شده شک و تردید ابراز شده است.

علت مرگ این نخبه؟

و در آگهی‌های تسلیت درگذشت وی آمده بود که مراسم یادبود از دهم خرداد در منزل پدری اش در خیابان کاشانی یزد آغازشده و مراسم یادبود تا پانزدهم و شانزدهم خرداد ادامه دارد.

در شبکه های اجتماعی به دکتر انتظاری لقب دکتر انتظاری یکی از «نخبگان هوافضا» داده اند و گفته می شود که فارغ التحصیل دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف است. وی دکترای خود را در سال ۱۳۹۶ دریافت کرد.

کانال تلگرامی نیز گزارش داده که وی «مسئول چندین پروژه بزرگ در حوزه هوافضا در پردیس فناوری یزد» بوده است.

چند سایت خبری گزارش دادند که «هیچ جزئیات بیشتری درباره علت مرگ این نخبه منتشر نشده است». برخی گزارش ها حاکی از آن است که “مسمومیت غذایی” احتمال مرگ وی است.

وب سایت اسرائیلی وای‌نت در تاریخ ۱۴ خرداد نوشت که هیچ گزارشی از ناپدید شدن وی منتشر نشده است، اما مرگ او به دلیل مسئولیت هایی که از جمله در توسعه پهپادی و راکتی داشته، در کنار گزارش سوء قصدهای اخیر در ایران، قابل توجه است.