قیمت ۸۴

آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت نشان می دهد که در مهر ماه سال جاری قیمت ۸۴ کالای اساسی از ۸۹ کالای مورد بررسی ۳۱۴ درصد نسبت به مهر سال گذشته افزایش یافته است.

این آمار نشان داد که قیمت کالاهای مصرفی روزانه بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

در ۸۹ کالایی که قیمت آنها بین اکتبر ۲۰۱۹ و اکتبر ۲۰۲۰ بررسی شده است ، در گزارش وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، قیمت ۱۳ کالا با ۱۰۰ درصد افزایش به ۳۱۴ درصد رسیده است.

از جمله قیمت ۸۴ كالا، ۴ نوع میله آهن بین ۱۹۹.۴ تو تا ۳۱۴.۶ ینچرهاسهد افزایش یافته است.
واردات پودر سویا ۲۷۴.۹ درصد ، نخود ۱۴۰.۴ درصد ، لوبیای قرمز ۱۰۳.۸ درصد ، عدس ۱۷۰ درصد ، برنج هند ۱۶۰.۴ درصد و برنج باسماتی پاکستانی ۱۱۲.۴ درصد افزایش داشته است.

از ۸۹ کالای مورد بررسی ، ۲۴ مورد در اکتبر امسال نسبت به اکتبر ۲۰۱۹ افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی داشته اند.

طبق آماری که از طرف وزارت صنعت ، معدن و تجارت صادر شده ، قیمت كنجاله سویا وارداتی ، نوعی خوراک دام و طیور ، از اکتبر سال گذشته بیش از ۲۷۰ درصد افزایش یافته است.

این افزایش قیمت به طور مستقیم در افزایش قیمت مرغ تأثیرگذار بوده است ، بنابراین قیمت یک کیلوگرم گوشت مرغ در هفته های اخیر به بیش از ۳۰ هزار تومان رسیده است.

و در گزارشی که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده است ، روز شنبه ۲۱ نوامبر ، نرخ تورم نقطه ای در نوامبر سال جاری ۴۶.۴ درصد بود.

طبق مرکز آماری ، نرخ تورم برای خانوارهای شهری بیش از ۴۵ درصد و برای خانوارهای روستایی بیش از ۵۰ درصد بود ، این بدان معناست که خانواده های ایرانی باید در ماه نوامبر نزدیک به ۵۰ درصد بیشتر برای خرید “کالاها و خدمات یکسان” هزینه کنند امسال در مقایسه با نوامبر سال گذشته.