قیمت مسکن در تهران طی یک سال بیش از ۱۱۸ درصد افزایش یافت

طبق گزارش بانک مرکزی ایران ، متوسط ​​قیمت مسکن در تهران در ماه آذر نسبت به سال گذشته بیش از ۱۱۸ درصد و اجاره خانه حدود ۲۹ درصد افزایش یافته است.

متوسط ​​قیمت مسکن هر متر مربع برای یک خانه در تهران ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۸.۲ درصد و نسبت به مهرماه ۱.۸ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش ، از بین مناطق ۲۲ گانه تهران ، بیشترین متوسط ​​قیمت هر متر مربع برای یک خانه ۵۵ میلیون تومان در منطقه ۱ و کمترین آن حدود ۱۲ میلیون تومان در منطقه ۱۸ بوده است.

در این ماه ، قیمت اجاره نیز ۷​۲۸ درصد در تهران و ۹​۳۱ درصد در کل مناطق شهری نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

دولت قبلاً اعلام کرده بود كه حداكثر افزایش اجاره بها در تهران باید ۲۵ درصد ، در شهرهای بزرگ ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد باشد.

با این حال ، برخی از اقتصاددانان می گویند این طرح شکست خورده است.

به گفته کارشناسان ، رشد پدیده هایی مانند مهاجرت معکوس ساکنان شهرهای بزرگ به حومه شهر ، خوابیدن در پشت بام ، خوابیدن در اتومبیل و زندگی در سکونتگاه های غیر رسمی. اینها برخی از پیامدهای افزایش قیمت ها در بازار مسکن و اجاره بها است.

قیمت مسکن در تهران طی یک سال بیش از ۱۱۸ درصد افزایش یافت

علی رغم فروپاشی اقتصادی … روحانی: اقتصاد پایدار و گسترده ما دلیل استواری مردم است

رئیس جمهور حسن روحانی تحریم های آمریکا در سه سال گذشته را برابر با جنگ توصیف کرد.
وی گفت: دلیل “مقاومت” مردم در برابر تحریم ها “اقتصاد بزرگ و مقاوم” ایران است.

رئیس جمهور ایران گفت: در این سال ها معلوم شد اقتصاد ایران بزرگ و مقاوم است و من فکر نمی کنم هیچ کشوری در منطقه قدرت مقاومت و پیروزی در ۳ سال جنگ را داشته باشد.

اظهارات روحانی در حالی است که تحریم های آمریکا منجر به افزایش ۱۰ برابری دلار در برابر تومان ایران شده است و کالاهای اساسی در ایران طی ماه های اخیر کمیاب شده است.

بر اساس صندوق بین المللی پول ، اقتصاد ایران و قیمت مسکن در سال جاری ۶ درصد منقبض خواهد شد ، پس از آنکه رشد اقتصادی در دو سال گذشته ۶.۷ درصد منفی و ۴.۵ درصد منفی بود.