قیمت دلار از مرز ۵۱ هزار تومان عبور کرد
قیمت دلار از مرز ۵۱ هزار تومان عبور کرد

قیمت دلار از مرز ۵۱ هزار تومان عبور کرد؛ در روز شنبه سوم تیر ماه، روزنامه اعتماد خبر داد که قیمت دلار در بازار آزاد تهران به بیش از ۵۰ هزار تومان رسیده است. با این حال، در همین روز، قیمت دلار در صرافی‌های تهران به بیش از ۵۱ هزار تومان افزایش یافت.

قیمت دلار از مرز ۵۱ هزار تومان عبور کرد

به گزارش اعتمادآنلاین، وب‌سایت این روزنامه در تاریخ سوم تیر ماه، قیمت فروش اسکناس دلار را ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام نموده است. اما در همین زمان، قیمت دلار در صرافی‌های تهران به تازگی به بیش از ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان نیز افزایش یافته است.

به اواسط خردادماه، بعد از تأیید خبر آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران در عراق و انتشار گزارش‌هایی درباره نزدیک شدن تهران و واشنگتن به یک “توافق موقت” برای احیای برجام، رسانه‌های ایران در مورد کاهش قیمت دلار در بازار آزاد و نزدیک شدن به مرز ۴۷ هزار تومان خبر دادند.

دلار پس از گذشت ۱۷ روز از “کانال زیر ۵۰ هزار تومان” خارج شد

با انتشار گزارش اعتماد، مشخص شد که دلار پس از گذشت ۱۷ روز از “کانال زیر ۵۰ هزار تومان” خارج شده است. این روزنامه چاپ تهران، باقی ماندن ایران در لیست سیاه FATF (اف‌ای‌تی‌اف) را یکی از دلایل افزایش قیمت دلار در بازار غیررسمی ارز ایران معرفی کرده است.

وب‌سایت اعتمادآنلاین، با نقل از “فعالان بازار”، ادعا کرده است که “بازیگر اصلی” علاقه‌ای به کاهش قیمت ارز در ایران ندارد، زیرا بازار صادراتی ایران را جذاب نمی‌داند. ممکن است منظور این روزنامه از “بازیگر اصلی”، دولت ابراهیم رئیسی باشد.

روزنامه شرق در همین روز، درباره کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات بازار سهام در روز شنبه، ۱۱ هزار و ۲۸۲ واحد، خبر داد. همچنین، اعلام شد که سهام‌داران حقیقی ۴۳۷ میلیارد تومان سرمایه را از بازار سهام خارج کرده‌اند.