آیا راننده مولوی عبدالحمید بازداشت شد؟
آیا راننده مولوی عبدالحمید بازداشت شد؟

آیا راننده مولوی عبدالحمید بازداشت شد؟؛ در روز گذشته، پس از “سی و هشتمین جمعه اعتراضی”، موج جدیدی از دستگیری‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد. این موج گسترش یافته و شهرهای راسک، پیشین و ایرانشهر را فرا گرفت.

آیا راننده مولوی عبدالحمید بازداشت شد؟

شامگاه شنبه، نیروهای امنیتی به شکل خشونت‌آمیزی یک تعداد نوجوان و جوان را در ایرانشهر بازداشت کردند. همچنین، گزارش‌ها نشان می‌دهد که یکی از نیروهای ارشد انتظامات مسجد مکی زاهدان بازداشت شده است. برخی منابع او را به عنوان “راننده مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی” شناخته کرده‌اند.

کانال “رصد بلوچستان” در این زمینه درباره بازداشت “عبدالواحد شهلی‌بر، یکی از اعضای ارشد انتظامات مسجد مکی زاهدان و راننده مولوی عبدالحمید اسماعلی‌زهی” گزارش داد.

بر اساس گزارش مذکور، عبدالواحد شهلی‌بر به دنبال احضار به دادسرای انقلاب زاهدان، روز شنبه به این دادسرا مراجعه کرد و به صورت فوری بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

علت بازداشت عبدالواحد شهلی‌بر؟

به گفته کانال “رصد بلوچستان” که در حوزه پوشش اعتراضات در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کند، تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره علت بازداشت عبدالواحد شهلی‌بر و اتهاماتی که به او ارتباط داده می‌شود در دست نیست.

همزمان با گزارش کانال “رصد بلوچستان”، سایت حقوق بشری حال وش نیز بازداشت “یکی از اعضای کلیدی انتظامات مسجد مکی زاهدان” را تایید کرد و اضافه کرد که عبدالواحد شهلی‌بر، ۳۸ ساله، ساکن زاهدان و عضو دائم و کلیدی مسجد مکی، پس از احضار به دادسرای زاهدان و مراجعه به آن، “بدون هیچ توضیحی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.”