جیغ

پنجمین فیلم از مجموعه فیلم‌های «جیغ» در اولین شب اکران خود ۱۳.۴ میلیون دلار فروخت و به اولین فیلمی تبدیل شد که در گیشه سینماهای آمریکا راه یافت.

هالیوود ریپورتر با انتشار گزارشی اعلام کرد که قسمت پنجم مجموعه «Scream» پارامونت که جمعه گذشته در ۳۶۶۴ خانه به نمایش درآمد، ۱۳.۴ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

انتظار می‌رود با وجود شیوع جهش یافته کرونا “اومیکرون”، فروش این فیلم  در تعطیلات آخر هفته به حدود ۳۰ میلیون دلار برسد با در نظر گرفتن تعطیلات چهار روزه این هفته که شامل روز گرامیداشت “مارتین لوترکینگ” نیز می‌شود، فروشی ۳۶ میلیون دلاری برای این فیلم انتظار می‌رود.

قسمت پنجم از مجموعه‌فیلم‌های «جیغ» ۲۵ سال پس از اکران قسمت اول اکران شد و ادامه ای بر قسمت چهارم این فیلم است که در سال ۲۰۱۱ به نمایش درآمد و امتیاز «ب+» توسط تماشاگران داده‌اند که امتیاز خوبی است.

این فیلم ترسناک در سبک اسلشر به کارگردانی مت بتینلی-اولپین و تایلر ژیلت است و تهیه‌شده اجرایی توسط کوین ویلیامسون که در این قسمت از فیلم فعالیت می‌کند.

 پنجمین فیلم توسط تیلر ژیلت و مت بتینلی-اولپین کارگردانی شده است و نیوکمپل، کورتنی کاکس، جنا اورتگا، دیوید آرکت، مارتی شلتون، هدر ماتارازو و میسون گودینگ در آن ایفای نقش کرده‌اند.