استقلال
وریا غفوری

 وریا غفوری، مدافع راست و کاپیتان باشگاه استقلال تهران، به کمپینی که در توییتر در اعتراض به تایید اعدام محیط‌‌بان کرمانشاهی “برومند نجفی” راه اندازی شده بود، پیوست.

۱۴ مرداد سال ۱۳۹۹، برومند نجفی، محیط‌‌بان کرمانشاهی به فردی مظنون به شکارچی غیرمجاز و کشتار حیوانات جنگلی شلیک کرده بود.

شعبه سه دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه آقای نجفی را به قتل عمد یک نفر در منطقه مسکونی و نه در منطقه حفاظت شده متهم کرده بود و او را به اعدام محکوم کرد.

برومند نجفی

دیوان عالی کشور، در ۲۱ دی ۱۴۰۰ حکم دادگاه بدوی در خصوص قصاص این محیط بان را تایید و ابلاغ کرد.

وکیل برومند نجفی اظهار داشت که ماجرا از این قرار بود که در تاریخ ۱۴ مرداد سال گذشته در جریان مواجهه نیرو‌های اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید.

وی اضافه کرد: «متاسفانه یک نفر از سرنشینان این خودرو، فرد جوانی ۲۳ ساله به نام یوسف فلاحی داروندی،  به دلیل تیراندازی توسط آقای نجفی که صورت گرفته جان خود را از دست می‌دهد».

وریا غفوری
وریا غفوری در توییتر

وریا غفوری، کاپیتان استقلال، در توییتر خود نوشت: «چشمان حیوانات حیات وحش کشورمان، نگران محیط بان کرمانشاهی است. #نه_به_اعدام_برومند‌نجفی».

به نوبه خود، رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه  با برومند نجفی ابراز همبستگی کرد و گفت: «اقدامات محیط زیست برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول از مدتی قبل و حتی پیش از آنکه صحبت از تایید حکم باشد آغاز شد».

وی افزود: «با افراد خیر سطح استان که در زمینه جلب رضایت از خانواده‌های مقتول فعالیت دارند مانند حاج آقای “عربی” رایزنی کردیم و امیدواریم به نتیجه برسد».