رژیم

علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، نسبت به سقوط و فروپاشی رژیم جمهوری اسلامی به دلیل سیاست‌های دولت کنونی هشدار داد.

هشدار رئیس سابق مجلس شورای اسلامی که با تصمیم شورای نگهبان از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری منع شده بود، در جریان در ارتباط مجازی با «همایش بین‌المللی انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا» صورت گرفت.

لاریجانی به صورت غیرمستقیم از سیاست های فعلی دولت جمهوری اسلامی انتقاد کرد و تصریح کرد که دولت باید به دنبال ایجاد فرصت های شغلی، توسعه اقتصادی و مشارکت سیاسی برای مخالفان باشد.

وی توضح داد: «باید در فعالیت اقتصادی، رقابت وجود داشته باشد و اینکه مشارکت عامه آن‌قدر مهم است که اگر کاری مخل آن باشد باید ممنوع شود و اینکه ثروت‌زایی هم مهم است».

علی لاریجانی و سایر نامزدها از شرکت در سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران ۲۸ خرداد گذشته منع شدند تا رژیم جمهوری اسلامی پیروزی ابراهیم رئیسی را تضمین کند.

وی قیاس های مکرری بین نظریه حکمرانی ابن سینا و نظام مذهبی-سیاسی کنونی داشته است و اظهار داشت: «حکومت مطلوب آن است که برای مردم شغل ایجاد کند و اگر کسی زیر بار شغل نرود با او را تبعید کرد».

لاریجانی فاش کرد که عامل انحطاط یک جامعه حتماً به امر درونی مربوط است نه تهاجم خارجی، چراکه تهاجم خارجی همیشه از خلل داخلی استفاده می‌ کند.