ايران و امارات
طرح ترور سرکنسول ایران در کربلا تكذيب شد

طرح ترور سرکنسول ایران در کربلا، معاون استان کربلا ادعا کرده است که ایران اقدام به ترور کنسول ایران کرده است.وی همچنین پیش از این در مورد اقدام ترکیه به ترور کنسول ایران در عراق ادعا کرده بود.

منابع اماراتی پس از این اتهامات ، این ادعاها را رد كردند، و اظهار داشت که هیچ مدرکی بر این گفته ها وجود ندارد و آنها چیزی جز تلاش برای بی اعتبار کردن او نیستند.

هیچ مدرکی برای این گفته ها وجود ندارد

ترور سرکنسول ایران در کربلا، اگرچه هیچ مدرکی برای اثبات دخالت امارات در هر یک از این موارد وجود ندارد و تناقض در اظهارات وجود دارد ، معاون استانداری کربلا ادعا کرد تلاش ایران برای ترور کنسول ایران است.

و بنابرين منابع اماراتی پس از این اتهامات ، این ادعاها را رد كردند، و اظهار داشت که هیچ مدرکی بر این گفته ها وجود ندارد و آنها چیزی جز تلاش برای بی اعتبار کردن او نیستند.

نیویورک‌تایمز: ایران متهم به دست داشتن در نقشه حمله به سفارت امارات در اتیوپی است

نیویورک تایمز پیش از این گزارش داده بود که به نقل از مقامات امنیتی آمریکا گفته است جمهوری اسلامی ایران در یک توطئه ناموفق برای حمله به سفارت امارات در اتیوپی نقش داشته است.

این روزنامه گزارش رسانه های مبنی بر اینکه قبلا گفته می شد بازداشت شدگان در اتیوپی اعضای “سلول تروریستی ایرانی” وابسته به ایران بودند را تأیید کرد.

در 4 فوریه ، اتیوپی از دستگیری 15 نفر به اتهام توطئه حمله به سفارت امارات در آدیس آبابا خبر داد که به گفته سرویس های اطلاعاتی این کشور آفریقایی تحت “بخشنامه های خارجی” فعالیت می کنند.