سال نو

پس از حمله نیروهای ویژه به شهروندانش و شلیک  گاز اشک آور به سوی آنها، شهر اشنویه نخستین حرکت اعتراضی سال جدید را به نام خود ثبت کرد.

نیروهای یگان ویژه دیشب، یکشنبه ۲۹ اسفند، در نخستین ساعات سال نو به جشن نوروزی که با حضور جمعی از اهالی اشنویه برگزار شد، حمله کردند.

تصاویری از پوکه‌های گاز اشک‌آور استفاده شده در جهت سرکوب مردم اشنویه

در جریان درگیری با شهروندان، نیروهای یگان ویژه تعدادی از حاضران و برگزارکنندگان را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار دادند و سعی کردند از برگزاری جشن نوروز جلوگیری کنند.

در پی این حمله نامفهوم، تعدادی از حاضران در جشن سال نو به اقدامات یگان ویژه اعتراض کردند و به همین دلیل نیروهای یگان ویژه به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

 شهروندان شهر برای ساعاتی در اعتراضات جداگانه ای در خیابان های آن بیرون رفتند، اما نیروهای یگان ویژه، پلیس و نیروهای امنیتی با سرکوب و برخورد شدید و خشونت آمیز با آنها مواجه شدند.

شماری از شاهدان عینی اظهار داشتند که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی علیه تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و گلوله پرنده استفاده کرده و تعداد زیادی از آنان را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار دادند.

تاکنون نه مقامات اشنویه و نه مقامات جمهوری اسلامی هیچ توضیحی در مورد حمله نیروهای یگان ویژه به جشن نوروزی در این شهر نداده اند. 

شایان ذکر است که مراسم نوروز هر سال در شماری از شهرهای کردنشین ایران با فشارهای شدید نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.