هفت‌ سین

حذف ابراهیم رئیسی هفت‌ سین در نخستین پیام نوروزی خود به عنوان رئیس جمهوری اسلامی از محل مسجد جامع خرمشهر جنجال کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت.

به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ و قرن جدید، ابراهیم رئیسی به مناسبت اولین پیام نوروزی سخنرانی کرد و جنجال برانگیخت، زیرا برخلاف سنت نوروزی، سفره هفت‌ سین در کنار رئیس جمهوری اسلامی وجود نداشت.

همچنین بر خلاف سنت، رئیسی در سخنان خود به فلسفه نوروز و ویژگی های آیین های نوروزی اشاره ای نکرد، بلکه در سخنان خود از مقاومت و ایستادگی در برابر به گفته او “دشمن” صحبت کرد.

در سخنان خود رئیسی با اشاره به وضعیت اقتصادی وخیم کشور اظهار داشت: «من از رنج‌های شما به‌صورت مستقیم باخبر هستم و در سفرهای استانی و در ملاقات‌های عمومی با مردم آن را لمس می‌کنم».

وی ادامه داد: «در هفت ماه از کار دولت تلاش‌های زیادی برای بهبود وضعیت معیشت مردم و کنترل تورم انجام شد و همچنین توجه خاص به اقشار ضعیف داشته‌ایم».

رئیسی همچنین مدعی شد که کشورهای جهان برای همکاری با ایران در حال رقابت هستند و گفت: «در ۸ سال جنگ تحمیلی، شرق و غرب عالم در یک جبهه واحد، در برابر استقلال‌خواهی ایران صف کشیده بودند، اما امروز برای تعامل با ایران با یکدیگر رقابت می‌کنند»

شایان ذکر است که نرخ تورم در سال ۱ ا۴۰۰ز زمان روی کار آمدن رئیسی بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته و قیمت ارزهای خارجی نیز افزایش یافته است.