بمب اتمی

سازمان اطلاعاتی بریتانیایی اعلام کرد که ایران بیش از هر زمانی دیگری به ساخت بمب اتمی نزدیک شده است و می تواند ظرف یک ماه آن را بسازد.

اطلاعات بریتانیایی گزارشی منتشر کرد که در آن فاش کرد که برنامه هسته ای ایران پس از قطع همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیشرفت چشمگیری داشته است.

کانال ۱۲ اسرائیل با انتشار این گزارش اعلام کرد که اطلاعات بریتانیایی این گزارش را به مقامات ارشد غربی ارائه کرده و به آنها هشدار داده است که طی ۹ ماه گذشته ایران پیشرفت زیادی در ساخت بمب اتمی داشته است.

♦    آمریکا صبرش را از دست داده..

این کانال اسرائیلی اضافه کرد که بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل، قصد دارد در آینده نزدیک به واشنگتن سفر کند تا درباره این موضوع خطرناک گفتگو کند.

در همین حال، یک مقام ارشد اسرائیلی تاکید کرد: «ایران هنوز توانایی سوار کردن بمب هسته‌ای بر موشک بالستیک را ندارد و جمهوری اسلامی برای این کار دست‌کم به دو سال زمان نیاز دارد».

از سوی دیگر، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از آمریکا انتقاد کرد و گفت: «هشدار آمریکا خطر آسیب رساندن به مذاکرات وین را به همراه خواهد داشت».

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی اضافه کرد: «به نظر می‌رسم آمریکا صبرش را از دست داده، و همه طرفین مذاکرات هسته‌ای باید احساسات خود را کنترل کنند».