حمله اسرائیل به تاسیسات هستهای
طرح حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران در کوتاه مدت آماده اجرا خواهد شد

روزنامه “تایمز اسرائیل” با انتشار گزارشی تایید کرد که طرح حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران در کوتاه مدت آماده اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، برخی از جنبه‌های طرح حمله احتمالی اسرائیل در کوتاه‌مدت آماده اجرا می‌شود و برخی از جنبه‌ها بیش از یک سال طول می‌کشد.

تایمز اسرائیل نیز در گزارش خود اشاره کرده که نیروی هوایی اسرائیل در نظر دارد در ماه های آینده رزمایش های شبیه سازی شده برای حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران را آغاز کند.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های اف-۱۵ این کشور در جریان این عملیات، یک بمب‌افکن آمریکایی بی-۱ بی را تا خلیج فارس اسکورت کردند.

از سوی دیگر، روزنامه هاآرتص، دیروز، شنبه ۸ آبان، گزارش داد که اسرائیل اطلاعاتی را در مورد مقامات و شرکت های سازنده هواپیماهای بدون سرنشین در ایران در اختیار آمریکا قرار داده است.

هاآرتص اضافه کرد که اطلاعات فاش شده توسط مقامات اسرائیل منجر به اعمال تحریم های آمریکا علیه ۴ فرد و دو شرکت ایرانی شد.

اقدامات جدید اسرائیل در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور آمریکا و ۳ کشور اروپایی پس از نشست خود در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم بیانیه های مشترکی صادر کردند.

در این بیانیه، آمریکا و سایر کشورها نسبت به تسریع اقدامات تحریک آمیز برنامه هسته ای ایران و تعلیق مذاکرات بر سر توافق هسته ای از سوی ایران ابراز نگرانی کردند.