آبادان
ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان!

هشدار کارشنان در پی ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان؛ که بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها دست‌کم پنج کشته و ۵۵ مصدوم بر جای گذاشت.

سرپرست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اظهار کرد: «شهرداری آبادان به گزارش‌های سازمان نظام مهندسی درباره وضعیت ساخت و ساز این پروژه توجه نکرد».

وی اضافه کرد: «حتی در آخرین گزارش که مربوط به سال ۱۴۰۱ است، یکبار دیگر گزارش وضعیت بحرانی پروژه به شهرداری داده شد، اما توجهی به گزارش سازمان نظام‌مهندسی نشد.در تخلفی آشکار ۳ طبقه این برج به‌صورت اضافه ساخته شده است و بی‌توجهی به گزارش مهندسان ناظر این فاجعه را رقم زد».

این در حالی که معاون عمرانی منطقه آزاد اروند نیز گفت: «باید فورا ساختمان های اطراف شهر آبادان تخلیه شود تا حادثه بزرگتری رخ ندهد».

گزارش ها حاکی از شدت این حادثه به حدی بود که ساختمان های اطراف به شدت لرزید.

ریزش بخش‌هایی از یک ساختمان ۱۰ طبقه شهری در آبادان استان خوزستان بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها دست‌کم پنج کشته و ۵۵ مصدوم بر جای گذاشت. مدیرعامل هلال احمر خوزستان اعلام کرد بر اساس ارزیابی تیم های هلال احمر حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتارند.

https://twitter.com/MostafaMe4/status/1528793141184274432?s=20&t=6ghJeqDjVQ7b9pewFc6jrg

حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند

به گفته مدیرعامل هلال احمر خوزستان و بر اساس ارزیابی تیم های هلال احمر و گزارش شاهدان عینی حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند.

https://twitter.com/_bahar121/status/1528733675004874753?s=20&t=6ghJeqDjVQ7b9pewFc6jrg

صبح روز سه شنبه گزارش شد که تعداد کشته شدگان این حادثه به ده نفر رسیده است. ۳۵ نفر مصدوم شدند. پیش از این گزارش شده بود که وضعیت یک دختر ۱۰ ساله وخیم است.

در همین حال رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به روزنامه جام جم گفت: عملیات امداد و نجات در طبقات ساختمان شهری به پایان رسیده است اما عملیات جستجو و نجات توسط نیروهای امدادی و هلال احمر به صورت زیرزمینی ادامه دارد.

وی گفت: سگ های تجسسی هلال احمر سه نفر زنده را از زیر آوار شناسایی کردند و دستگاه‌های زنده‌ياب سه نفر از محبوسان را زنده در زیر خاک پیدا کردند.