دلیل سفر وزیر خارجه ایران به روسیه چیست؟
دلیل سفر وزیر خارجه ایران به روسیه چیست؟

دلیل سفر وزیر امور خارجه ایران به روسیه؛ وزیر امور خارجه ایران هدف اصلی سفر خود به روسیه را درخواست از برخی طرف های غربی برای «نقش آفرینی فعال تهران» در حل بحران اوکراین دانست.

دلیل سفر وزیر امور خارجه ایران به روسیه چیست؟

وزیر امور خارجه ایران هدف اصلی سفر خود به روسیه را درخواست از برخی طرف های غربی برای «نقش آفرینی فعال تهران» در حل بحران اوکراین دانست.

حسین امیرعبداللهیان در بیانیه روز سه‌شنبه خود توضیح نداد که کدام کشور غربی از ایران درخواست کمک کرده است، بلکه ادعای خود درباره نقش ایران در حل بحران اوکراین در حالی است که طی روزهای گذشته رسانه‌های ایران و روسیه از سفر وی به مسکو برای مذاکرات برجام خبر داده بودند.

یک روز پیش از این اظهارات، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه ۹ شهریور به مسکو سفر خواهد کرد و طی آن با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره آخرین تحولات برجام وهمچنین همکاری ایران و روسیه در زمینه انرژی و حمل و نقل، تحولات اوکراین، سوریه و افغانستان گفتگو خواهد کرد.

روسیه صدها پهپاد ایرانی دریافت کرده است

آسوشیتدپرس به نقل از منابع امنیتی غربی گزارش داد که روسیه صدها پهپاد ایرانی دریافت کرده است که می توانند در جنگ اوکراین از آنها استفاده کنند.