روسیه صدها پهپاد ایرانی دریافت کرده است که می توانند در جنگ اوکراین از آنها استفاده کنند.

آیا روسیه صدها پهپاد ایرانی دریافت کرده است؟

آسوشیتدپرس به نقل از منابع امنیتی غربی گزارش داد که روسیه صدها پهپاد ایرانی دریافت کرده است که می توانند در جنگ اوکراین از آنها استفاده کنند. بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست روسیه استفاده از این پهپادها را در جنگ اوکراین آغاز کرده است یا خیر، اما به نظر می رسد این پهپادها آماده استفاده هستند.

هشدار نماینده اوکراین درباره پیامد فروش پهپادهای ایران به روسیه

همزمان با سالروز استقلال اوکراین، سرگئی کیسلتسیا، نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل متحد، در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال نسبت به عواقب اقدام جمهوری اسلامی در فروش پهپاد به روسیه هشدار داد.

نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در پاسخ به سوال مریم رحمتی درباره فروش پهپادهای جمهوری اسلامی ایران به روسیه گفت: هرگونه حمایت از اقدامات تهاجمی روسیه برای منافع ملی هر کشوری مضر خواهد بود».

هند و روسیه از فروش سلاح به روسیه خودداری کرده‌اند

واشنگتن پست روز چهارشنبه به نقل از منابع اطلاعاتی غربی گزارش داد که روسیه استفاده از پهپادهای ایرانی را در جنگ اوکراین آغاز کرده است.

این مقامات هشدار دادند که به دلیل امتناع هند و روسیه از فروش تسلیحات به روسیه، همکاری ایران و روسیه تنها تاکتیکی نیست و ایران می تواند به مجرای ضروری برای تامین تسلیحات روسیه تبدیل شود.