ماجرای کشف و خنثی کردن طرح ترور رئیس جمهور ترکیه

رسانه های ترکیه جزئیاتی از کشف و خنثی کردن طرح ترور رئیس جمهور ترکیه با استفاده از بمب جاسازی شده در زیر خودروی پلیس منتشر کردند.

رسانه های ترکیه شامگاه امروز، یکشنبه ۱۴ آذر، اعلام کرده بودند که تلاش تروریستی برای ترور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، در نزدیکی محل سخنرانی خود خنثی شده است.

روزنامه “ینی شفق” فاش کرد که بمب تعبیه شده در زیر خودروی پلیس محافظ تجمع سخنرانی رئیس‌جمهوری ترکیه و لحظاتی قبل از آغاز سخنرانی وی در شهر سعرد منفجر شد.

این روزنامه افزود كه وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و پلیس ترکیه پس از خنثی کردن این طرح ترور تحقیقاتی را برای کشف عاملان این ترور آغاز کرده اند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که خودروی بمب گذاری شده خودروی شخصی یک افسر پلیس بوده و نه خودروی خدمتی و رسمی پلیس.

به نوبه خود حمزه داغ، معاون رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه، به شبکه “سی‌ان‌ان ترک” تصریح کرد: «تروریست‌ها در صدد ایجاد اغتشاش در کشور بوده‌اند».

شایان ذکر است طی روزهای گذشته قیمت لیر ترکیه کاهش یافت و شهروندان به تظاهرات در سراسر کشور پرداختند و خواستار پیگرد قانونی مقامات ترکیه به دلیل تصمیمات اقتصادی ناموفق خود شدند.

شهروندان ترکیه در تظاهرات خود فساد دولتی را محکوم کردند که منجر به سقوط لیر شد و در یک ماه ۲۷ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.