حکم اعدام جمشید شارمهد تایید شد!
حکم اعدام جمشید شارمهد تایید شد!

تایید حکم اعدام جمشید شارمهد؛ حکم اعدام جمشید شارمهد توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

حکم اعدام جمشید شارمهد تایید شد!

در نشست خبری روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، اعلام کرد که حکم اعدام جمشيد شارمهد توسط دیوان عالی کشور تأیید شده است و پس از ابلاغ به دادگاه، اقدامات اجرایی آن به زودی انجام خواهد شد.

جمشید شارمهد، فعال سیاسی و مجری رادیویی، با تابعیت مضاعف آلمان و تبعیت از ایران، در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ در حین سفر به امارات متحده عربی، توسط ماموران امنیتی حكومت ايران در دبی ربوده و به ایران منتقل شد.

اتهامات عليه جمشید شارمهد

رسانه‌های رسمی و نهادهای امنیتی حكومت ايران، جمشید شارمهد را به عنوان رئیس گروه تندر (رسانه‌ای که به انجمن پادشاهی ایران در آمریکا مرتبط است) و به جرم “فساد فی‌الارض” در دادگاه‌های متهم کرده‌اند.

سازمان‌های حقوق بشری از زمان بازداشت جمشید شارمهد، بارها به وضعیت وی هشدار داده و نیز نسبت به صدور حکم سنگین برای وی انتقاد کرده بودند.

در طول این مدت، غزاله شارمهد، دختر جمشيد شارمهد، بارها از رهبران آلمان خواسته بود که از صدور حکم اعدام برای پدرش جلوگیری کنند و برای آزادی وی بیشتر تلاش کنند.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش، اعلام کرد که برای ۸ نفر از متهمان پرونده آرمان علی‌وردی، که درباره اتهامات مختلفی از جمله «عضویت در گروه تروریستی» و «ارتباط با دشمن خارجی» است، کیفرخواست صادر شده است و این متهمان در حال حاضر در حال معرفی وکیل هستند.