حمله مسلحانه به خودروی نیروی انتظامی در زاهدان
حمله مسلحانه به خودروی نیروی انتظامی در زاهدان

در صبح روز سه‌شنبه، ۲۸ آذر ۱۴۰، یک خودرو تابعه نیروی انتظامی در منطقه گلوگاه شهر زاهدان تحت حمله قرار گرفت. گزارش‌های رسانه‌های محلی حاکی از آن است که این خودرو با یک مین انفجاری مورد هدف قرار گرفته و در اثر این انفجار، سرنشینان خودرو کشته و مجروح شده‌اند.

 حمله مسلحانه به خودروی نیروی انتظامی در زاهدان

گروه مسلح “انصارالفرقان” در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرده است که نیروهای آن‌ها مسئولیت این حمله را به عهده دارند و یک دستگاه خودرو تابع نیروهای نظامی سپاه را به عنوان هدف قرار داده‌اند.

تا کنون، رسانه‌های رسمی ایران در خصوص این حمله واکنشی اظهار نکرده‌اند. در گذشته نیز، پس از حمله مسلحانه به مقر فرماندهی انتظامی شهر راسک، حداقل ۱۲ نیروی نظامی کشته و تعدادی نیز زخمی شده بودند.

تعداد کشته‌ها

به گزارش منابع امنیتی ایران در تاریخ ۲۴ آذر ۱۴۰۲، تعداد کشته‌ها از سوی نیروهای مسلح اعلام شد و همزمان، منابع محلی از جمله “حال‌وش” تعداد زخمی‌ها را از میان نیروهای انتظامی به تعداد ۷ نفر اعلام کردند. تفاصیل بیشتر در خصوص واکنش‌ها و تحقیقات بعدی این حوادث انتظار می‌رود.

روز جمعه، گروه “جیش‌العدل” با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت حمله به خودروی نیروی انتظامی در منطقه گلوگاه شهر زاهدان را بر عهده گرفته است. این گروه تا کنون بارها در مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان با نیروهای سپاه و مرزبانان ایران درگیر شده و تعدادی از آن‌ها را گروگان گرفته یا به قتل رسانده است. این اظهارنظر تاکید می‌کند که گروه جیش‌العدل به‌عنوان مسئول این حمله علنی اعلام مسئولیت کرده است.