جان‌باختگان

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، بی توجهی یا غافلگیر شدن این سازمان در مواجهه با سیل را رد کرد و جان‌باختگان سیل را مقصر دانست.

در پی بارندگی‌های اخیر و بارش‌های سیل آسا در فرمانداری‌های جنوبی دست‌کم ۱۰ نفر کشته و برخی از تأسیسات و بخش‌های مسکونی آسیب جدی دیدند.

شهروندان از برخورد سازمان‌های مدیریت بحران کشور انتقاد کردند و گفتند كه مسئولان از این سیل غافلگیر شده‌اند و اقدامات پیشگیرانه انجام نداده‌اند.

رئیس سازمان به آن انتقادات پاسخ داد و گفت: «به هیچ عنوان غافلگیر نشدیم، چرا که از چند روز قبل طبق پیش‌بینی و هشدار هواشناسی احتمال جاری شدن سیل مطرح شده بود».

نجار تاکید کرد که به محض هشدار سازمان هواشناسی نسبت به آن بارندگی های شدید، جلساتی برای پیشگیری و آمادگی در برابر خطر سیل در استانداری های مختلف برگزار شد.

از سوی دیگر، اسماعیل نجار با حمله به شهروندان و انتقاد از رفتار آنها در مقابله با این بحران ها، گفت: «در مورد فوتی‌های این حادثه باید بگویم که بی‌احتیاطی‌هایی نیز از سوی خود جان‌باختگان سیل رخ داد؛ در چند مورد علی‌رغم هشدارها و تاکیداتی که بارها و بارها مطرح شده است، افرادی برای تهیه فیلم و عکس به حاشیه مسیل رفته بودند که متاسفانه به داخل جریان آب سقوط کردند».