سیل آسا

مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، امروز، شنبه ۱۱ دی‌ماه، از فوت یک کودک ۸ ساله در بندرعباس بر اثر غرق شدن در بارش های سیل آسا خبر داد.

در پی بارش شدید باران و سیل در استان های جنوبی و شرقی ایران، مسئولان استان هرمزگان از جان باختن یک پسر بچه هشت ساله در بندرعباس خبر دادند.

مقامات بسیاری از استان های آسیب دیده نیز از بسته شدن جاده ها خبر دادند و اظهار داشتند که بسیاری از خانه ها و تأسیسات آسیب دیدند.

مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، نیز اظهار داشت كه بارش های سیل آسا باعث قطع برق ۳۰ روستا و خسارت به زمین های کشاورزی و مسدود شدن راه ها شد.

به نوبه خود، کورش محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه چابهار، چهار گفت: «چهار مکان برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان در نظر گرفته شده است». 

سیل

محمدی همچنین تصریح کرد که سیل همچنان در چابهار و کنارک در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد و این منجر به تعطیلی مدارس این دو شهرستان شد.

از سوی دیگر، مسئولان شهرستان دشتی در استان بوشهر نیز از بسته شدن جاده ها و آسیب به تاسیسات و مزارع کشاورزی این شهرستان خبر دادند.

مهدی ولی‌پور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر از سیل، برف، کولاک و آبگرفتگی در هشت منطقه استان های آسیب دیده ایران خبر داد.