حمایت مردم زاهدان از مولوی عبدالحمید
حمایت مردم زاهدان از مولوی عبدالحمید

حمایت مردم زاهدان از مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی؛ تصاویر و گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی از آن است که مناطق مختلف شهر زاهدان از جمله فلک کوزه، خیابان دانشگاه و میدان کوثر ای شهر شامگاه پنجشنبه شاهد تظاهرات مردمی در حمایت از مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام اهل سنت زاهدان بود.

حمایت مردم زاهدان از مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی

تظاهرکنندگان در برخی از مناطق شهر زاهدان با نصب بنری «شیخ اسلام مولانا عبدالحمید خط قرمز ماست» و سردادن شعارهایی حمایت خود را از امام جمعه اهل سنت زاهدان تایید کردند.

تجمع مردم زاهدان عصر پنجشنبه پس از افشای بخشی از اسناد هک شده در خبرگزاری فارس تشکیل شد که در آن علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی گفته است: “به جای بازداشت مولوی عبدالحمید باید او را بی‌آبرو کرد و به تدریج از نفوذ امام جمعه اهل سنت کاست”.

رهبر جمهوری اسلامی مسئول این کشتار است

مولوی عبدالحمید پس از جمعه خونین هشتم مهرماه زاهدان و پس از کشته شدن نزدیک به صد نفر در این شهر و نیز کشتارهای متعاقب آن نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در سراوان و خاش، به صراحت رهبر جمهوری اسلامی را مسئول این کشتار دانست.

وی در عین حال در پرونده ای که از زبان قاسم قریشی جانشین فرماندهی بسیج سپاه منتشر شده، به مدیران رسانه های نزدیک به سپاه پاسداران اطمینان داده که باید با انتشار مطالبی چهره مولوی عبدالحمید اسماعیلی را تخریب کنند.

حال‌وش در عین حال گزارش داد که «در پی افشای اسناد خبرگزاری سپاه پاسداران ایران و تلاش جمهوری اسلامی به رهبری علی خامنه‌ای برای «بی آبرو کردن مولوی عبدالحمید»، مردم بلوچستان به شدت عصبانی شده‌اند. “