حمایت سینماگران شناخته‌شده بین‌المللی از ترانه علیدوستی: ما خواهان آزادی او هستیم
حمایت سینماگران شناخته‌شده بین‌المللی از ترانه علیدوستی: ما خواهان آزادی او هستیم

در ادامه حمایت سینماگران شناخته‌شده بین‌المللی از ترانه علیدوستی، مارک رافالو نیز روز دوشنبه ۱۲ دی ماه با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود خواستار آزادی این بازیگر سرشناس سینمای ایران شد.

حمایت سینماگران شناخته‌شده بین‌المللی از ترانه علیدوستی: ما خواهان آزادی او هستیم

این بازیگر و تهیه کننده آمریکایی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶۰۰ هنرمند در سراسر جهان نامه سرگشاده ای را برای آزادی ترانه علیدوستی امضا کرده اند، افزود: ما خواهان آزادی او هستیم.

https://www.instagram.com/p/Cm6h9bFr8E8/?utm_source=ig_web_copy_link

هفده روز از بازداشت ترانه علیدوستی توسط نیروهای امنیتی می گذرد و گزارش ها حاکی از انتقال وی به سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین است که زیر نظر وزارت اطلاعات اداره می شود.

در کارزار اینتر نتی که با عنوان «عدالت برای علیدوستی» راه‌اندازی شده است، علاوه بر آقای روفالو، ده‌ها تن از برجسته‌ترین سینماگران جهان از جمله پدرو آلمادووار، پنه‌لوپه کروز، ژولیت بینوش، آلفونسو کوارون و کن لوچ به امضاکنندگان این دادخواست آنلاین پیوسته‌اند.

دیگر امضاکنندگان این نامه اما تامپسون، جیسون موموآ، جرمی آیرنز، کیت وینسلت، ماریون کوتیار، ایان مک‌کلن، ایزابل هاپر، استیو مک کوئین و…

ترانه علیدوستی: حالا بنشینید و منتظر عواقب این خونخواری باشید

پس از اعتراضات مردمی اخیر در کشور، ترانه العدوستی با انتشار تصویری از خود بدون حجاب اجباری با در دست داشتن متنی با شعار «زن، زندگی، آزادی» (ژن، ژیان، ئازادی) از این جنبش اعتراضی حمایت کرد.

وی همچنین در واکنش به اعدام محسن شکاری، جوان معترض که مبه خاطر «بستن خیابان» و «زخمی کردن دو بسیجی» به محاربه متهم شده بود، نسبت به عواقب این اقدام برای جمهوری اسلامی هشدار داد و نوشت: حالا بنشینید و منتظر عواقب این خونخواری باشید.