تجمع سینماگران در حمایت از ترانه علیدوستی
تجمع سینماگران در حمایت از ترانه علیدوستی

سمیه میرشمسی: از دیشب تماس‌های تهدیدآمیز با هنرمندان تجمع‌کننده شروع شده است و امروز هم نیروهای امنیتی به تجمع‌کنندگان هشدار دادند که با خشونت بازداشت خواهند شد.

تجمع سینماگران در حمایت از ترانه علیدوستی

در حالی که بازداشت ترانه علیدوستی بازیگر سرشناس سینمای ایران همچنان در رسانه های جهانی بازتاب دارد، خبرها حاکی از انتقال وی به سلول انفرادی و تحت فشار قرار گرفتن هنرمندان برای جلوگیری از تجمع آنها در مقابل زندان اوین است.

جمعی از هنرمندان، بستگان و دوستان ترانه علیدوستی روز چهارشنبه برای چهارمین روز متوالی در مقابل زندان اوین واقع در شمال تهران تجمع کردند تا وضعیت ترانه علیدوستی را پیگیری و خواستار آزادی وی شوند. .

بابک کریمی، رضا درماشیان،رضا اخلاقی‌راد، سپیده ابطحی، مینا اکبری، مهسا ابراهیم‌زادگان، ثمین مهاجرانی و نادره حکیم الهی (مادر ترانه) از جمله حاضران در این تجمع بودند.

تهدید هنرمندان حامی ترانه علیدوستی

سمیه میرشمسی دستیار کارگردان که خبرهای مربوط به ترانه علیدوستی را بازتاب می‌دهد، از تهدید هنرمندانی که برای چهارمین بار متوالی در حمایت از ترانه علیدوستی مقابل زندان اوین تجمع کردند، خبر داد.

به گفته میرشمسی، از شب گذشته تماس ها تهدیدآمیز با هنرمندان تجمع‌کننده شروع شده و امروز نیروهای امنیتی به تجمع کنندگان هشدار دادند که با خشونت بازداشت خواهند شد.