دیدار محرمانه
جزييات دیدار محرمانه مقامات سابق دولت اوباما با ظریف!

سند وزارت خارجه آمریکا: مقامات سابق دولت اوباما در سال ۲۰۱۸ با ظریف دیدار محرمانه داشتند

جزييات دیدار محرمانه مقامات سابق دولت اوباما با ظریف

واشینگتن فری‌بیکن به نقل از یک سند داخلی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد هیئتی از مقامات سابق ایالات متحده در دولت اوباما، از جمله جان کری، در سال ۲۰۱۸، با هدف تضعیف تلاش‌های دولت ترامپ برای فشار بر ایران، به طور مخفیانه با محمدجواد ظریف در اقامتگاه وی در نیویورک ملاقات کردند.

بر اساس این سند داخلی که پس از شکایت مرکز دادگستری و عدالت آمریکا به وزارت امور خارجه از حالت محرمانه خارج شد، مقامات سابق دولت اوباما با ظریف در مورد سلاح های هسته ای، تبادل احتمالی زندانیان، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و و مذاکرات با طالبان با ظریف … گفتگو کردند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ترامپ، به فری‌بیکن گفت که زمانی که وزیر امور خارجه بود، از ادامه دیدارهای موازی بین مقامات سابق دولت اوباما و جمهوری اسلامی بی اطلاع بود.

حذف سپاه پاسداران از لیست سازمان های تروریستی

مایک پمپئو گفت که روابط بین مقامات سابق دولت اوباما و ایران، آن هم دو سال پس از پایان مسئولیتشان به جمهوری اسلامی این پیام را می‌دهد که باید محکم در برابر ایالات متحده بایستد.

در حال حاضر خواسته جمهوری اسلامی برای حذف سپاه پاسداران از لیست سازمان های تروریستی به بزرگترین مانع در مذاکرات احیای برجام تبدیل شده است.

با این حال، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در روز پنجشنبه در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، خواستار کاهش مذاکرات احیای برجام به دلیل اختلاف نظر بر سر حذف سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا شد.