تجمع مردم
تجمع مردم در شهرهای مختلف ایران برای همبستگی با مردم آبادان

تجمع مردم در شهرهای مختلف ایران برای همبستگی با مردم آبادان؛ هزاران نفر از مردم آبادان عصر و شامگاه پنجشنبه چهارم خرداد در اعتراض به سوء مدیریت در این استان خوزستان و در همبستگی با مردم آبادان در فروریختن برج متروپل این شهر در شهرهای مختلف ایران تظاهرات کردند.

تجمع مردم در شهرهای مختلف ایران برای همبستگی با مردم آبادان

معترضان در خرمشهر که حضور زنان در آنجا بودند شعار می دادند: «می کشم می کشم/ آن‌که برادرم کشت»، «خوزستانی می میرد/ ذلت نمی پذیرد»، «ننگ ما ننگ ما/ صداوسیمای ما» شهر ما خرابه/ مسئول همیشه خوابه» و «باقی جنایت می‌کنه/مسئول حمایت می‌کنه».

از دیگر شعارها می توان به «رضا شاه / روحت شاد» و «سوریه را رها کن/فکری به حال ما کن» اشاره کرد.

در این راهپیمایی همچنین شعار «فرمانده، فرمانده/شهر زیر آوار مانده» می دادند. اشاره آنها به مراسم‌های حکومتی به ویژه در روز پنجشنبه با عنوان “سلام فرمانده” است که در آن سازمان های دولتی هزاران دانش آموز را با اتوبوس به استادیوم ها برای ابراز بیعت با آیت الله علی خامنه ای جمهوری اسلامی بردند.

شعار دیگر مردم خرمشهر «رئیسی، استعفا» بود.

معترضان در این شهر شعار «آبادان خونریزیه/ تهران عروسیه» سر دادند

شهر آبادان که در سه روز گذشته درگیر ریزش ساختمان متروپل و آواربرداری بود، پنجشنبه شب شاهد تجمع معترضان در واکنش به سوء مدیریت در برخورد با این حادثه بود.

معترضان در این شهر شعار «آبادان خونریزیه/ تهران عروسیه» سر دادند. ظاهرا منظورشان برگزاری مراسم حکومتی «سلام فرمانده» دولت در ورزشگاه آزادی بوده است. از دیگر شعارهای این بود: خامنه‌ای قاتله/ ولایتش باطله» و «خامنه‌ای حیا کن/ مملکتو رها کن»، «کشته‌های متروپل/تماشاچی نمی‌خواد»، و «بسیجی، برو گمشو».